خدمات وبلاگ نویسان-بهاربیست

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
پیوندآسمانی
کوچکم اما بزرگ شده ام ... آنقدرکه با تنهایی ، قلم ، کاغذ و اتاق تاریک آشنایم نوشتن را نیاموختم ، فقط تمرین می کنم ! مشق می کنم و لذت می برم ... هرگاه دلم ازخیابانهای زنگارگرفته و مردم سنگ دل این شهرمی گیرد ، برایش می نویسم _ می دانم می خواند ... حالم بهترمی شود، شاید نوشتن دردی را دوا نکند اما مرا سبک می کند به بی وزنی می رسم... ایمان دارم که به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل است . ... گفتم تنهایی ام را قسمت می کنم ، البته سهم کمی نیست... آرزو دارم حرف های دلم کسی را نیازارد...اگرهم زبانم لال چنین اتفاقی افتاد ، بر بزرگی خود و کوچکی من ببخشید ...! ایمن باشید درامان ایمان
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 51772
کل یادداشتها ها : 101
خبر مایه

موسیقی


سنگ مروارید

مروارید دارای نیروهای مفید زیادی است ازجمله :

_درمان بیماریهای گواتر و غده های چربی

_درمان سرماخوردگی وخارش درونی پوست

درمان بیماریهای گواتر و غده های چربی

مروارید جهت بیماریهای گواتر و غده های چربی مفید است اما استفاده از این روش ممکن است به زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشد .توصیه می شود:یک قطعه مروارید صیقل داده نشده را همیشه روی چاکرای پنجم خویش قرار دهید .

درمان سرما خوردگی وخارش درونی پوست

جهت درمان سرما خوردگی:یک قطعه مروارید را بشویید وداخل یک عدد ظرف چینی حاوی مقداری اب لیموترش و بااب هندوانه قرار داده وپس از ده دقیقه مروارید را برداشته واز اب میوه یک استکان بنوشید .چنانچه این روش راهرروز بین ساعت2تا 3بعد از ظهر انجام دهید بسیار مفید است.

همچنین هرروز از اب میوه تازه استفاده کنید.جهت درمان خارش درونی پوست:مقداری اب ماست وکمی پودر سدر را مخلوط نموده ویک قطعه مروارید را که به مدت ده دقیقه زیر نور افتاب قرار داشته داخل ان قرار دهید.پس ازگذشت ده دقیقه مروارید رابرداشته ومواد را روی محل خارش بمالید وپس از15 دقیقه بشویید.توجه داشته باشید که این موادبه قسمتهای دیگر پوست برخورد نکند چرا که ممکن است باعث خارش در ان نواحی گردد.همچنین بهتراست این مواد رابایک وسیله ی دیگر(بجز دست)روی محل خارش بمالید.

نکته:

_مروارید دارای نیروی پرقدرت است که دارای حرکتی ملایم وارام بخش است اما به علت ممانعت مدارات درونی بدن از ازاد گشتن ان قابل استفاده نیست.

_اغلب انرژیهای اصلی که شکل حرکت اصیل خویش را حفظ نموده اند در حوزه جهان مادی ازاد نمی‌شوند. چنانچه این انرژی را بتوانید در جهان مادی ازاد کنید انرژیهای مثبت فوق العاده زیادی کسب خواهید نمود که هیچگاه از حوزه مدارات بدن شما خارج نمی شوند وشما را در برابر ابتلاء به بیماریهای مختلف وحتی مرگ محافظت می نماید.

_بیشتر نیروها وانرژی های مروارید لقب نیرو را دریافت نموده اند چرا که اغلب فاقد انرژیهای درمانی فوق العاده می باشند.

 

 

خواص سنگها از دید روایات اسلامی

 

نگین عقیق

الف) ایمنى دهنده در سفرها بوده و آدمى را از بدى ها حفظ مى کند(امام صادق ع)

ب) با خیر و نیکى روبه رو مى کند(پیامبراکرم ص)

ج) غم و غصه را رفع مى کند(پیامبراکرم ص)

د) فقر را از بین مى برد (پیامبراکرم ص)

ه) کارها را به نیکى و خوبى تمام مى کند(پیامبر اکرم ص)

و) موجب اجابت دعا (امام صادق ع).وبرآورده شدن هرحاجتى مى شود(امام سجادع)

ز) موجب برکت و باعث ایمنى از بلا مى شود(امام علی ع)

ح) ایمنى از پادشاه ظالم( امام صادق ع)

ط) همراه داشتن آن به هنگام نماز معادل هزار رکعت است (امام صادق ع)

ک) باعث گشایش رزق مى شود(امام رضاع)

نگین فیروزه

الف) باعث بى نیازى و دورى فقر مى گردد (امام صادق ع)

ب) جهت ایجاد فرزند مؤثر است. (امام رضا ع)

ج) در استجابت دعا مؤثر است. (پیامبراکرم ص)

د) عامل فتح و پیروزى است. (امام هادی ع)

هـ) دور گرداننده دردها از دیدگان است. (امام صادق ع)

و) موجب گشایش سینه مى گردد. (امام صادق ع)

ز) قوت دل را زیادمى کند. (امام صادق ع)

ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود. (امام صادق ع)

نگین یاقوت

الف) باعث از بین رفتن فقر مى شود. (امام صادق ع)

ب) دارنده آن نجابت و بزرگى مى یابد. (امام علی ع)

ج) پریشانى را زایل مى کند. (امام رضا ع)

پیامبراکرم ص خطاب به امام حسین ع) فرمودند: فرزندم، انگشتر یاقوت و عقیق به دست کن که فرخنده و مبارک است و هرگاه کسى به آنها نگاه کند نور صورتش زیاد مى شود...

 

نگین زمرد

الف) زایل کننده فقر است. (پیامبراکرم ص)

ب) سبب آسانى کارهاست. (امام رضاع)

ج) فقر را به توانگرى مبدل مى کند. (امام رضاع)

از امام رضا (ع) درباره نگینى که از سنگ زمرد ساخته مى شود، پرسیدند؟

امام فرمود: اشکالى ندارد اما به هنگام طهارت گرفتن آن را از دست درآورند.

 

نگین جزع یمانى

حضرت على (ع) فرمود: «انگشتر جزع یمانى در دست کنید که رد نمى کند مگر متمردان شیاطین را»

 

نگین حدید چینى :

الف ) جهت نیرومندى نیک است . (امام علی ع)

ب ) باعث دورى اجانین و شیاطین مى شود. (امام باقر ع)

ج ) از شر هر موجودى در امان مى دارد. (امام صادق ع)

د ) اثر چشم بد را از بین مى برد. (امام صادق ع)

ه- ) باعث آسانى وضع حمل مى شود. (امام صادق ع)

و ) براى اجابت حاجات دشوار نیک است . (امام صادق ع)

ز ) باعث ایمنى از ترس مى شود . (امام صادق ع)

ح ) همراه داشتن آن به هنگام نماز مکروه است (امام زمان عج)

منابع و مآخذ : الکافى ، تهذیب الاحکام ، وسایل الشیعه، مکارم الاخلاق ، امامى شیخ طوسى ، عیون اخبار الرضا، حلیه المتقین، هزار و یک نکته.

امام رضا علیه السلام می‌فرمایند : انگشتر عقیق فقر را از میان می برد ، و دست کردنش نفاق و دو رویی را محو می کند

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند : هر کس انگشتر فیرزوه دست کند ، دست او نیازمند نخواهد شد .

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: انگشتر عقیق باعث ایمنی در سفر است.

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد پریشان نشود و عاقبت کارش البته نیکو با شد.

امام علی علیه السلام می‌فرمایند :دورکت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت که با آن نباشد

امام رضا علیه السلام می‌فرمایند :انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی را برطرف میکند.

امام علی علیه السلام می‌فرمایند:دارنده یاقوت نجابت و بزرگى مى یابد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید:خداوند عالمیان میفرماید که من شرم دارم از دستی که بسوی من بلند شود به دعا ودر آن انگشتر فیروزه باشد و او را نا امید برگردانم.

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: عقیق ایمنى دهنده در سفرها بوده و آدمى را از بدى ها حفظ مى کند

پیامبراکرمصلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید: عقیق غم و غصه را رفع مى کند


سنگ الماس

نام الماس از کلمه یونانی ((آداماس)) به معنای تغییر ناپذیر (فنا ناپذیر ) گرفته شده است. الماس از کربن خالص تشکیل شده و کریستالی بی رنگ است. اما گاهی به رنگ های قهوه ای مایل به زرد، نارنجی روشن، زیتونی و حتی سیاه دیده می شود. طبیعت الماس سرد و خشک است و آن را جز با سرب نمی توان شکست.

خواص اپتیکی الماس استثنایی است و به دلیل شدت تلالو و پراکندگی نور که در نتیجه میزان بالای شکست نور در برلیان به وجود می آید، از قدیم با عنوان سلطان نگین های جواهر شناخته شده است.

معمولا الماس در برابر مواد شیمایی عکس العمل نشان می دهد. هم چنین در هنگام حرارت دادن آن باید دقت کرد چون که حرارت زیاد باعث ایجاد شکل ها و نقوش بر روی بعضی از صفحات برلیان می شود.

از دیگر ویژگی ها، آن است که اشعه x از بلور الماس عبور نمی کند و منعکس می شود و از این خاصیت، برای تشخیص برلیان واقعی از انواع بدلی آن می‌‎توان استفاده نمود.

خواص و فواید

الماس به تقویت مثانه و کلیه ها کمک می کند و از بوجود آمدن سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می نماید. الماس برای از ابین بردن بیماری (( عسرالبول)) (بند آمدن ادرار) مفید است. لذا پیش نهاد می کنند که آن را بر روی چاکرای خاجی ( شکم) قرار دهند.

گذاشتن الماس بر روی شکم سبب رفع بعضی از ناراحتی ها و مشکلات دستگاه گوارشی و مسمویت ها و تقویت معده و روده ها می شود. همراه داشتن الماس برای زن حامله که زایمانش نزدیک است، مفید بوده و وضع حمل او را آسان می کند.

استفاده از الماس به ویژه گذاشتن آن روی روی چاکرای پیشانی و چاکرای تاج برای تقویت اعصاب و درمان بیماری صرع و رعشه بسیار مفید است و به مغز نیرو و انرژی می دهد، قوه حافظه و استعداد را تقویت می کند، اندیشه و ذهنیات را پاک می کند و نیروهای منفیس و اندیشه های فاسد را دور می نماید.

 


سنگ زمرد

واژه زمرد به معنای سبز و از کلمه یونانی اسماراگدوس مشتق شده و نام دیگر علمی آن ((امرالده)) است.

زمرد؛ طبعی سرد و خشک دارد. رنگ این کانی در مقابل هیچ گونه نوری حتی خورشید و حرارت تغییر نمی کند. اکثر بلورهای زمرد همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات متعدد از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارد که در صورت کثرت این محتویات مات می گردد. این محتویات و ناخالصی ها عیوب زمرد به شمار نمی روند، بلکه همانند یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

مرغوب ترین زمردها، بلورهایی با رنگ سبز سیر هستند که حتی در صورت دارا بودن ناخالص فراوان، باز هم از بلورهای زمرد پاک و شفاف اما با رنگ روشن گران بهاترند.


خواص و فواید

زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است. استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع بسیار فایده دارد. به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد. به همین دلیل، در گذشته نیز پادشاهان در هنگام تولید فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند، اما برای کسانی که به بیماری صرع مبتلا شده اند، چندان کارساز نیست.

هم چنین قرار دادن زمرد بر روی چاکرای سر و تاجی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است؛ زیرا برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های عصبی، دردهای عصبی را نیز می کاهد. آویختن زمرد بر گردن و هم چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ ها و بیماری های خونی و نیز درمان ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و تقویت آن، بسیار مفید است.

از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده، مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است. گذاشتن آن بر روی چاکرای خورشیدی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می‌شود.

استفاده از زمرد برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید است. نگاه به آن نور چشم را زیاد کرده و آب زمرد بیماری های چشمی را بهبود می بخشد.

هم چنین همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و بستن زمرد بر ران زن حامله در هنگام زایمان، زاییدن را آسان می کند.

زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین درمان دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات، گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمت های دردناک و ماساژ با آن مفید است.

 

سنگ عقیق


عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری و سفید یافت می شود.

بسیاری از اوقات، سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی، رنگ آمیزی می کنند که برای قرمز رنگ کردن آن، عقیق را داخل محلولی از نیترات آهن و برای زرد رنگ کردن آن، در اسید هیدرولیک می گذارند و پس از اشباع به آرامی آن ها را حرارت می دهند.

معروف ترین و بهترین عقیق، بنابر آنچه معصمومان علیه السلام فرموده اند، عقیق کشور یمن است.

خواص و فواید

از دیرباز، قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند، عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند، و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار فایده دارد. هم چنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها مفید است. عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط، سبب پاکسازی هاله از انرژی های منفی می شود، هم چنین عقیق، برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

 

هدیه به پیشگاه مطهر امام رئوف علیه السلام صلوات





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ