خدمات وبلاگ نویسان-بهاربیست

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
پیوندآسمانی
کوچکم اما بزرگ شده ام ... آنقدرکه با تنهایی ، قلم ، کاغذ و اتاق تاریک آشنایم نوشتن را نیاموختم ، فقط تمرین می کنم ! مشق می کنم و لذت می برم ... هرگاه دلم ازخیابانهای زنگارگرفته و مردم سنگ دل این شهرمی گیرد ، برایش می نویسم _ می دانم می خواند ... حالم بهترمی شود، شاید نوشتن دردی را دوا نکند اما مرا سبک می کند به بی وزنی می رسم... ایمان دارم که به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل است . ... گفتم تنهایی ام را قسمت می کنم ، البته سهم کمی نیست... آرزو دارم حرف های دلم کسی را نیازارد...اگرهم زبانم لال چنین اتفاقی افتاد ، بر بزرگی خود و کوچکی من ببخشید ...! ایمن باشید درامان ایمان
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 52031
کل یادداشتها ها : 101
خبر مایه

موسیقی


دعا در خصوص شکر نعمتهای الهی

امام رئوف علیه السلام می‌فرماید: هرگاه که خداوند نعمتی به بنده‌اش ارزانی دارد، شکر لفظی آن نعمت این است که دعای زیر را بخواند:

سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَ إِنَّا إِلى‏ رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِین‏

پاک و منزه است خداوندی که این امر را برایمان مسخر گردانید، و ما قادر بدان نبودیم، ما به سوی پروردگارمان باز می‌گردیم، حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانیان است.

 


بهترین ثناء قبل از هر دعا

امام رضا علیه السلام قبل از دعا، خدا را این چنین می‌خواند:

یَا بَدِیعُ یَا قَوِیُّ یَا مَنِیعُ یَا عَلِیُّ یَا رَفِیعُ صَلِّ عَلَى مَنْ شَرَّفْتَ الصَّلَاةَ بِالصَّلَواتِ عَلَیْه‏

ای پدید آورنده‌ی زمین و آسمانها، ای پروردگاری که دارای قدرت بی‌پایانی هستی، ای پروردگاری که تغییر و تبدیلی در او راه ندارد، ای پروردگار بلند مرتبت، درود بفرست بر کسی که نماز را با صلوات و درود به او، شرافت دادی.

 


دعا برای پناهنده شدن از شر هر درد

خالد می‌گوید: امام رضا علیه السلام به من آموخت و فرمود: این دعا را به برادران مومن خود یاد بده که برای هر دردی نافع است:

اُعِیذُ نَفْسِی بِرَبِّ الْأَرْضِ وَ رَبِّ السَّمَاءِ أُعِیذُ نَفْسِی بِالَّذِی لَا یَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ دَاءٌ أُعِیذُ نَفْسِی بِالَّذِی اسْمُهُ بَرَکَةٌ وَ شِفَاءٌ

به پروردگار زمین و آسمان خود را پناهنده می‌سازم خود را به کسی که با نام او هیچ دردی ضرری نمی‌رساند پناهنده می‌کنم به کسی که نامش برکت و شفاست پناهنده می‌شوم.

 


دعای برای رفع ترس

امام رئوف فرموده است: هرگاه از چیزی بترسی صد آیه از قرآن مجید را از هرجا که خواستی قرائت کن و سپس سه مرتبه این دعا را بخوان:

ِ اللَّهُمَّ اکْشِفْ عَنِّی الْبَلَاء خدایا این بلا را از من دور کن

 

دعا برای حل مشکل

امام رئوف می‌فرماید: پدرم را در عالم رویا دیدم به من فرمود: هر مشکلی برایت پیش می‌آید بسیار بگو: یا رئوف یا رحیم

 

ذکر مشکل گشا

امام رئوف می‌فرماید: ذکر یا حَیُّ یا قَیُّوم اسم اکبر خداست


فواید ذکر صلوات

امام رئوف می‌فرماید: هرکس در روز جمعه صدبار بر من صلوات فرستد، خداوند شصت حاجت او را روا کند سی حاجت در دنیا و سی حاجت برای آخرت

 

دعای خوف از غرق شدن

امام رضا می‌فرماید: هنگامی که حضرت نوح داخل کشتی شد، حق تعالی به او وحی فرمود: هر وقت خوف از غرق شدن داشته باشی، هزار مرتبه ذکر « لا اله الا الله» بگو (سپس حاجت خود را از من بخواه.)


دعای ایمنی از بلاهای ناگهانی

امام رئوف از پدر بزرگوارشان روایت کرده است که فرمود:

هرکس آیه زیر را بخواند هرگز (سقف) خانه بر سرش فرود نیاید.

إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً سوره مبارکه فاطر آیه 41

خداوند آسمانها و زمین را نگاه مى‏دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هر گاه منحرف گردند، کسى جز او نمى‏تواند آنها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است!


دعای خارج شدن از منزل

امام رضا فرموده است: هرگاه از منزلت خارج شدی، چه در سفر باشی چه در حضر دعای زیر را بخوان.

بِسْمِ اللَّهِ آمَنْتُ بِاللَّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ مَا شَاء الله لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه

به خدا ایمان آوردم و بر او توکل کردم هر چه بخواهد همان است و بدون یاری خدا هیچکس نیرویی ندارد.

هرکس این دعا را بخواند اگر شیاطین برای وسوسه کردن نزدش بیایند فرشتگان به آنان سیلی زنند و گویند: بر این شخص تسلّطی نخواهید یافت زیرا نام خدا را برده و به او ایمان آورده و توکل نموده است.

 


ذکر پر خاصیّت

هر که ذکر « لا حولَ وَ لاقُوَّةَ اِلا بِاللهِ» را بگوید، خداوند نودونه نوع بلا دنیوی را از او دور کند که کمترین آنها «تنگی نفس» خفگی است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منابع: نماز و دعا از دیدگاه امام رضا علیه السلام (محسن کتابچی)

هدیه به پیشگاه مقدس امام رئوف صلوات





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ